نسخ شریعت و اباحه گری، نخستین گام عملی بابیت در گردهمایی بدشت بود. این فتنه با بودجه حسین علی نوری و رهبری وی و قره العین و قدوس تشکیل شد. اشراق خاوری درباره نسخ شریعت و اعلام آزادی از قید و بند احکام و شریعت در همایش بدشت مینویسد:«جناب طاهره حاضرين را مخاطب ساخته فرمودند خوب فرصتي داريد غنيمت بدانيد جشن بگيريد؛ امروز روز عيد و جشن عمومي است. روزي است که قيود تقاليد سابقه شکسته شده همه برخيزيد با هم مصافحه کنيد. باري آن روز تاريخي تغيير عجيبي در رويّه و عقايد حاضرين داد روز پرهيجاني بود در عبادات طريقه خاصي ايجاد شد و رويّه و عقايد قديمه متروک گشت.»(۱)
آزادی جنسی و ازدواج با محارم یکی از راههای جذب مخاطب و تکثیر جمعیت در بهائیت است، همانگونه که عباس افندی (مبین بهائیت) هم به آن اشاره می کند: « چون امر بهائی قوّت گيرد مطمئن باشيد که ازدواج باقربا نيز نادر الوقوع گردد.».(۲)
علی محمد شیرازی برای تکثیر جمعیت بابیت، آزادی جنسی و ازدواج با محارم را در زمان زعامت خود بر بابیت تجویز میکرد. او در درباره ازدواج خواهر با برادر، از اجازه خدا سخن میگوید: «و لقد اذن الله بين الاخ و اخته بحکم الله ما يشاء فيه رحمة و ذکري من عند الله لعلکم تشکرون». (۳)
صفحات: 1· 2